Lečenje bez antibiotika

Poslednjih godina sve se više raspravlja i piše o korisnosti ili štetnosti antibiotika. I dok je istina negde na sredini, trebalo bi da znate da postoje situacije kada možete lečiti svoj medicinski problem bez ovog tipa lekova. Antibiotici imaju opravdanu ulogu u medicini i u slučaju jakih bakterijskih infekcija za sada ne postoji bolji i brži način da se ovakvi problemi reše. Međutim, problem nastaje tada kada se antibiotici koriste previše često ili u situacijama kada apsolutno nisu potrebni. I to je vrlo opasan zajam na račun vašeg zdravlja.

Antibiotici ne leče virusne infekcije

Budite svesni da u slučaju da se razbolite naglo, a da ste se par dana pre toga osećali pomalo malaksalo sa bolom u mišićima, i u slučajevima kada vam telesna temperatura jako skoči na dva dana, a zatim počne da se smanjuje, u pitanju je ipak virus. Da se ne bi dvoumili previše dugo potrebno je uzeti briseve iz grla i nosa, u slučaju da osećate da je tu problem, i uraditi analizu klasične krvne slike. Vaš doktor iz ovih podataka može odmah da uvidi da li je u pitanju virusna ili bakterijska infekcija, i ako je virusna nikako vam neće propisivati lekove. Nema potrebe da svoj imunološki sistem zamajavate dodatnim medikamentima kada se već sam bori protiv virusa. Od vas se očekuje da tih dana strogo mirujete, uzimate tople čajeve i supe, i eventualno dosta vitamina C. U slučaju gripa možete se pomoći i dodatnom suplementacijom cinkom. I naravno, tada je najidealnije vreme da se setite i redovno sunčate, jer je sunčeva svetlost najbolji zajam zdravlja protiv virusnih infekcija.

Bakterijske infekcije

Ako su vaši brisevi ili druge analize pokazale da je u pitanju ipak bakterijska infekcija u nekim slučajevima nema potebe odmah posezati za antibioticima. Upale bešike se najčešće dešavaju zbog preteranog korišćenja brašna i šećera u ishrani. Ako se sećate lekcija iz biologije tada ćete znati i da se kao podloga za rast bakterija u laboratorijskim uslovima koriste skrob i šećer. Zato je najlakše izbaciti namirnice koje u sebi sadrže ova dva tipa supstanci i telo će za par dana uspeti da uspostavi ravnotežu bez ikakvih pomagala sa strane.

U slučaju upale uha, najčešći uzrok su mlečni proizvodi. Zato pokušajte da ih izbegavate neko vreme i pratite da li se ova dosadna upala ponavlja i posle toga. Svaku promenu koju uvedete računajte kao zajam za sopstveno zdravlje i nemojte da vas mrzi da iole pokušate da rešite svoj zdravstveni problem na što prirodniji način.

Pored toga, u svojoj ishrani koristite redovno crni i po malo belog luka, zbog njihovog povećanog procenta sumpora i ostalih medicinskih komponenti, a u jesenje i zimsko doba koristite pečurke, kao i med. Za proleće je idealno da uradite kuru uzimanja pčelinjeg polena u toku nekih nedelju do dve dana, a leti ne zaboravite na voće i naravno sunčanje.

Sve su to akcioni koraci koji zajedno izgrađuju vaš imunosistem i kada se bolest već pokaže tada je obično kasno. Zato svaki dan investirajte u svoje zdravlje kao najbolji zalog za budućnost, i ako se i desi neki virus brže ćete ga i svakako lakše izlečiti.