Lečenje hladnom vodom

Vrlo je verovatno da ste do sada imali prilike makar da na televiziji pogledate snimke sa severa Evrope ili naročito Rusije gde veliki broj ljudi u toku zime zajedno ili pojedinačno odlazi na reke i jezera, lomi led i baca se u ledenu vodu. U istim ovim krajevima postoji i hiljadugodišnja tradicija korišćenja sauna, a odmah zatim i istrčavanja na sneg kao šok terapija za telo. I koliko god ovo nama koji živimo južnije izgleda suludo sa zdravstvenog stanovištva, ljudi sa severa su daleko zdraviji i bolje izdržavaju veće klimatske promene. Hladnoća je ipak zajam za dobro zdravlje.

A od sibirskih šamana je ostalo kao tradicija da se njihovi pacijenti leče jutarnjim polivanjem ledenom vodom bez obzira kakvo je vreme napolju. A ovu tradiciju je preuzela i ruska vojska čeličeći svoje ljude na isti prirodan i vrlo jeftin način. Ovde naravno treba reći da ovo ne smeju da rade ljudi koji imaju iole ozbiljnije zdravstvene probleme, pogotovo sa plućima, dok se ne konsultuju sa svojim lekarom ili specijalistom.

Metoda Wima Hofa

Jedan od najpopularnijih ljudi današnjice koji propagira ovu metodu je i Wim Hof, čovek koji je od devedesetih godina prošlog veka počeo sopstvenu terapiju „hladnoćom“ kao zajam za budućnost. Pošto je doživeo porodičnu tragediju i ostao sam da se brine o četvoro dece ovaj hrabar čovek je svoj bol utapao u ledenoj vodi. I kako mu je bilo sve hladnije osećao se sve bolje, da bi na kraju završio tako što je ronio ispod santi leda na Severnom polu. Bilo je toliko hladno da su mu se rožnjače na oba oka zaledile i deo je morao da otpliva potpuno slep. Kasnije se penjao na Himalaje obučen samo u šorts i patike, a sa sobom je vodio i desetak običnih ljudi, od koji je dvoje bilo bolesno od multipleks skleroze. I ne treba ni reći, svi su se uspešno popeli i proslavili svoju pobedu.

Tajna je ipak u disanju

Sam Wim Hof stalno ističe da njegova metoda jačanja tela i ozdravljenja nema nikakvih tajni i da svako može da nauči osnovne korake. A pre izlaska u ledeni dan samo u donjem vešu ili plivanja u hladnoj vodi potrebno je da se postigne hiperventilacija tako što će osoba brzo i snažno udisati po otprilike dvadeset i pet puta, a zatim napraviti malu pauzu, pa ponoviti ove cikluse brzog disanja još nekoliko puta. Na ovaj način se telo zagrejalo iznutra, cirkulacija je pojačana i tek tada je telo spremno da se nosi sa izmenjenim uslovima sredine.

Menjajući temperaturu tela naglo, na ovaj način se menja i razlika potencijala na mitohodrijskim membranama što posledično daje implus elektronima u njima i naše energetske „baterije“ unutar ćelija ponovo počinju da rade ispravno. Ali i u ovoj metodi, kao i u svom ostalim, važi isto pravilo. Morate da počnete polako i pomalo. Vodite jako računa o sopstvenom telu i ne preterujte u nastojanjima kako bi vam bilo bolje što pre. Setite se da je sporije a sigurnije napredovanje ipak najbolje i ne zaboravite da je ovo zapravo zajam prirode koji vam je dozvoljeno da koristite na mudar način.